Välkommen till Högsbo Selma Delibasic!

Hon har spenderat många år som utomlandsproffs, bland annat i Italien. Förra säsongen spenderade hon i Wetterbygden Basketball som assisterande coach och spelare(!). Vi är enormt glada att välkomna Selma till Högsbo Basket!

Selma kommer tillföra helt rätt energi till vår grupp, hon är inte rädd för att säga vad hon tycker och det är precis vad gruppen behöver! Selma kommer göra mycket arbete även längre ner i våra tjejlag, hon kommer bli viktig för oss! Välkommen Selma!

Jonas Fredrikson

Två veckor sedan, när jag träffade henne för första gången, frågade Carina Peleg mig vad jag visste om Högsbo Basket.
Mitt svar: ” Eftersom jag inte kände någon för 5 år sen och jag letade efter ett ställe där jag kunde träna under sommaren, skrev jag några meddelande till flera olika personer i klubben och undrade om jag kunde komma och träna med något av era lag. Och jag fick aldrig något svar”. Som tur är så är inte jag en sån som håller grudges…och idag känns det bra att tacka ja till rollerna som assisterande coach i SBL samt head coach i div 2, trots viss tveksamhet i början.

När jag redan i oktober förra året förstod att jag inte skulle fortsätta med Sparks, visste jag att det som behövdes var ett steg i rätt riktning, för mig och det jag ville göra. Bara tiden lär utvisa om just detta är det rätta valet, men för tillfället känns det skönt att känna ledningens stöd inför min ankomst till klubben samt även veta att jag får möjlighet att coacha och utveckla spelare tillsammans med Jonas & Co.

Det kommer att bli spännande att börja detta äventyr samt intressant att se vad jag kan tillföra som ledare och person till verksamheten. Det som bör klargöras redan nu är att med min spelarbakgrund samt min ” balkan” mentalitet så tror inte jag på shortcuts varken för mig själv eller mina spelare, utan regeln kommer att vara to show up and show out varje dag till bästa förmåga. Jag är en perfektionist som lägger stor vikt vid smådetaljer och hard work.

Jag ser fram emot den nya säsongen, speciellt när matcherna kommer igång och publiken kan ännu en gång vara vår ” sixth man”. Både Jonas och jag är två basketpassionerade vinnarskallar, med olika karaktär och personlighet, så denna säsong, vid hans sida, lär vara allt förutom tråkig. 😆 So let’s get ready to rumble. Go Högsbo Lions.

Lämna en kommentar